poniedziałek, 16 marca 2015

Palma wielkanocna

      Myślałam, że nie zdążę zrobić palmy wielkanocnej do niedzieli palmowej... a tymczasem powstała i to z niemałym jak na mnie wyprzedzeniem. Dzięki temu będę mogła zrobić nawet jeszcze jedną, juhu! Nie chciałam, żeby była cienka, z równo ułożonymi kwiatami. Chodziło mi o to, żeby wyszła luźniejsza, tak jak naturalnie rosną rośliny, powiedzmy trochę rustykalna (chociaż chyba w domyśle wszystkie palmy są rustykalne :)). Przez to kwiaty ułożone są asymetrycznie, a u góry dynda jej spory wiecheć :P.
      Właściwie nie ma tutaj jakiegoś przodu, więc jako pierwsze ląduje jedno z kilku zdjęć całościowych.


Tutaj parę zbliżeń.




I znowu zdjęcia całej palmy z różnych stron.




       Gdyby były jakieś wątpliwości, te kwiaty to maki i chabry. Kwiaty co prawda letnie, ale nie widziałam żadnego przepisu według, którego nie powinno się ich umieszczać w palmach, więc są i o. Robienie ich zawdzięczam przypadkowemu natknięciu się kiedyś na stronę, gdzie dokładnie zostało wytłumaczone co i jak: tutaj i tutaj.
      Szczególne podziękowania składam paniom Wierzbom, które użyczyły mi swoich bazi, pani Łące, która pozwoliła mi zaopatrzyć się u siebie w trawy, oraz pewnemu dorodnemu panu Bukszpanowi.

18 komentarzy:

  1. Palemka w sam raz do smagania...wiadomo czego ;p. Marshal

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie się ta palma kojarzy z latem. Bardzo lubię polne kwiaty, a maki i chabry w szczególności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę wyszło, że wyprzedziłam porę roku :P. Ja też lubię właśnie maki i chabry.

      Usuń
  3. Bardzo fajna Twoja palma. Super się układa i pięknie ją skomponowałaś.

    Pozdrowienia!:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajna ta Twoja palma;) a maki i chabry dodają jej charakteru;))
    Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna palma :)
    I sądzę, że nie ma żadnych wątpliwości, że są tu maki i chabry bo wyglądają jak prawdziwe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :). Uf dobrze, że mówisz, że widać co to za kwiatki :). Nie wiedziałam czy mi wyjdą podobne.

      Usuń
  6. Kwiatki wyszły Ci świetnie- dokładnie widać, z jakiego rodzaju są. Palma ogólnie cudna jest - ta zwiewność traw i energetyczność maków :) Super.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ej, dziewczyno, naprawdę masz niesamowity talent! Ta palma jest taka ładna! Lubię chabry za makami nie przepadam. Ale całość owszem, owszem zupełnie niczego sobie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ważne, że całościowo Ci się podoba :).

      Usuń
  8. Śliczna!
    U mnie w tym roku inicjatywę przejęła córcia i też już mam palemkę czekającą na swoje święto :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Palma ładna i własnoręcznie zrobiona. Brawo! Zapraszam do mnie, też mam handmade.
    www.worldbyholly.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. W końcu trzeba było się wziąć za robienie samemu :).

      Usuń

Pam pam pam!
Dziękuję prześlicznie wszystkim przybyszom, którzy zostawili komentarz na Szydełkowej Planecie. Niech włóczka was prowadzi, niczym nić Ariadny ;)